Dag 2 Rijden - Reisverslag uit Lightning Ridge, Australië van Henk Boezeman - WaarBenJij.nu Dag 2 Rijden - Reisverslag uit Lightning Ridge, Australië van Henk Boezeman - WaarBenJij.nu

Dag 2 Rijden

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 November 2011 | Australië, Lightning Ridge

Na de trip van 420 km over asfalt naar Dubbo van gisteren zagen we ook vandaag veel van dit zwarte goedje. Net goed om de verse noppen van de fonkelnieuwe Conties een beetje af te fikken. het tempo lag bij tijd en wijle best wel hoog, tot soms ruim boven de 120. Veel harder gaat ook echt niet want voor harder blijken deze noppenbanden echt niet geschikt. De fiets gaar dan soms griezelig onstabiel worden. Gelukkig was het laatste stukje onverhard. Tijd om de offroad skills weer wat te slijpen. De rit eindigde als bedoeld in Lightning Ridge, een Opaalmijn-nederzetting.
Hier verblijven we vannacht in een traditioneel mijnwerkers huis.
Ik schrijf dit nu van buiten bij het kampvuur, met zijn allen relaxen en bier drinken na een uitstekende pasta van Augustine. Ik ben er nog niet achter wat die niet kan...

Foto is genomen door Edwin tijdens het lekker raggen over de zandpaden richting.
Morgen gaan we misschien in een van de mijnen kijken.

Wie nog meer verhalen en foto's wil zien kan ook nog kijken op de blog van Augustine;
Hierop o.a. de groepsfoto bij vertrek met motoren.

www.blog.augustinesworld.com.

• 07 November 2011 - 09:50

Iloon:

Dat kampvuurtje klinkt mij als muziek in de oren!!! Ik zal de blog van Augustine ook in de gaten houden!

Kus,
    Je dochter