Berglandschap - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk Boezeman - WaarBenJij.nu Berglandschap - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henk Boezeman - WaarBenJij.nu

Berglandschap

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 November 2011 | Australië, Sydney

Van Basket Swamp Park weer via Tenterfield waar een klein defect aan de Landcruiser moest worden verholpen. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om koffie te drinken in een bakery met allemaal lekkere dingen. Ook inkopen voor de komende dagen ingeslagen. De volgende rit was werkelijk een van de mooiste denkbaar. Hoofdzakelijk offroad voerde het ons door glooiende velden, veel loslopend vee. Daarna nog een flink stuk bergen met echte haarspeldbochten en later een lang stuk langs de oever van een slingerende rivier vlak langs de steile rotswand van de bergen.
Terwijl ik mij verplaatste tussen de achterhoede een Dave en Leo die weer ver vooruit waren kwam ik vlak voor een blinde bocht ineens een kudde van zo’n 100 koeien tegen. Motor tegen de bergwand stilgezet en de kudde laten passeren. Toen bleek dat de kudde werd gedreven door een echte cowboy op een paard die ze bijeenhield met een aantal drijfhonden, net als een schaapherder. Fantastisch!! Helaas natuurlijk net de batterij van mijn camera leeg.
De hele rit was adembenemend mooi! Nooit geweten dat ook dit landschap hier bestond. Haalde ik eerder de Eiffel aan als vergelijking, we hebben ook al Ardennen en Wales genoemd als overeenkomst.
‘s Avonds weer een prachtige kampeerplek gevonden in Dalmore park aan de rivier.
Kamp maken en opbreken is inmiddels routine. Schone T-shirts allang op en geen tijd om te wassen. Godzijdank hebben we allemaal een eigen tentje want aan je eigen lucht kun nog het best wennen.
Benieuwd naar de komende dag.

• 16 November 2011 - 08:26

Jannie:

Zouden de koeien zich ook zo verwonderen over de kudde motorrijders?
    WIe weet schreven ze ook prachtige verhalen.
    Stinkdiertjesopwielen. Nieuw ras.

Kus

• 21 November 2011 - 10:31

Iloon:

Hahhahhahahah dit is een echt autenthiek PAP momentje....het leukste wilen vastleggen en vervolgens geen batterij meer hebben, het rolletje volgeschoten of er helemaal geen rolletje ingedaan te hebben! Ik kom niet meer bij van het lachen!

Kus

• 21 November 2011 - 10:34

Iloon:

En uiteraard een klassieke spelfout van je dochter....;-) Ik geloof niet dat ik hoef uit te leggen welke dat is hihi!