Lightning Ridge - Bourke - Reisverslag uit Bourke, Australië van Henk Boezeman - WaarBenJij.nu Lightning Ridge - Bourke - Reisverslag uit Bourke, Australië van Henk Boezeman - WaarBenJij.nu

Lightning Ridge - Bourke

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 November 2011 | Australië, Bourke

Bourke
vanmorgen begon met een lastige start.
Het had ‘s nachts geregend en ook in de morgen ging het nog door tot na de middag.
Het pad van ons kamp in Lorne Station naar Lighting Ridge van ongeveer 1 1/2 km is onverhard, de geplaatste foto met mijzelf stof makend is daar gemaakt. Genoemd stof is poederfijn en deze morgen was het door de regen een smeuïg papje geworden, met nog een keiharde onderlaag.
Tesamen met de diepe sporen en kuilen zorgde dit voor een flink aantal valpartijen. De slachtoffers waren daarna nog de hele dag duidelijk herkenbaar door roestrode plakken prut aan en in de kleding.
De geplande route over onverharde paden naar Bourke, zo’n 300 km verderop werd bijgesteld naar een iets langere route over een asfaltweg. Dit lijkt een beetje pussy-ig misschien, maar ik kan jullie verzekeren dat ook ervaren crossers als Dave nauwelijks vooruit konden komen. De prut klonterde aan de noppenbanden totdat de wielen vast zouden lopen in de spatborden. Niet te doen dus.
het is toch zo nog een best wel prettige rit

• 07 November 2011 - 10:50

Iloon:

Dat klinkt inderdaad als een lastige route! Ben jij ook al onderuit gegaan dan? Wel een uitdaging om de reis zo te ervaren. Nou hier gaat alles lekker zo z'n gangetje hoor. Morgen lekker met mam naar de sauna, dus wij vervelen ons ook niet. We zullen morgen even aan je denken als we lekker aan het stomen zijn en jij aan het stofhappen bent hihi!!

Dikke knuffel

• 11 November 2011 - 13:24

Wendy Stroosma:

Laat me raden, ons moeder heeft vaak "tinus" geroepen,om haar motor op te rapen. Ik zou het wel mooi vinden ( en ons mam vast ook) als ons pap(tinus) ook een keer gevallen is?!?! Haha goede reis verder. Wendy ( dochter van tinus en anja, site van ons pa gekregen)